Mijn eerste dag in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Nicole Jansen - WaarBenJij.nu Mijn eerste dag in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Nicole Jansen - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dag in Madrid

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

04 September 2015 | Spanje, Madrid

Ik dacht toch echt dat ik was verward met iemand anders. Of dat ik in het verkeerde hotel zat ofzo: ik heb een 'Estancia' in plaats van normale hotelkamer gekregen, wat betekent dat ik over een heel appartement beschik (behalve dan de keuken, die mist..)! Wat een ruimte! Kon ik hier maar voor altijd blijven wonen...

Mijn reis is goed gegaan, gewoon op tijd geland in Madrid (mét Ryanair deuntje natuurlijk), koffers meteen kunnen meenemen, en direct de taxi in (met twee zware koffers en 30 graden Celcius wel een aanrader). Zoals je al hebt gelezen heb ik een geweldige hotelkamer met uitzicht op een 'Cafeteria' waar het uiterst rustig is heb ik zo het idee.

Kastruimte heb ik ook genoeg, want ik heb twee grote koffers weg kunnen werken en er is nog een halve kast over. Wow.

Meteen op zoek gegaan naar glutenvrij eten: om de hoek is een minisupermarkt (Carrefour Express) met prima assortiment. De supermarkten zijn hier blijkbaar tot 23:00 open, dat maakte ik zelfs in Rome niet mee..

Ik zit zo te zien in een chique buurt, met veel hotels. Op elke hoek is wel een NH hotel of concurrent te vinden.

Vanochtend met mijn twee mede-startende collega's alle benodigde documenten aan gevraagd. We mochten niet starten zonder een 'SS.NN.', dus we zijn meteen maar naar het dichtstbijzijnde kantoortje daarvoor gegaan. Ze keken ons nogal raar aan dat we nog geen Número NIE hadden, en verzochten ons om dit zo snel mogelijk te regelen en door te geven. Wij dus meteen maar dat NIE nummer aangevraagd, maar dat duurt langer dan je denkt.

Voor het SS.NN nummer waren we binnen een half uur klaar, het NIE nummer heeft de rest van onze ochtend in beslag genomen. Eerst stonden we bij het verkeerde kantoor: "Nee, daar doen we hier niet aan. Maar wat voor NIE nummer moet je hebben? Want elk kantoor doet iets anders." Wisten wij veel. Gewoon een NIE. "Voor een jaar?" Ja? "Dan moet je een contract kunnen overhandigen waar dat op staat". En die hebben we niet. Blijkbaar moeten we een NIE voor drie maanden hebben. Prima, dan moesten we we even de halve stad door en we hadden nog twee uurtjes voor het kantoor dicht ging. Leuk.

Daar aangekomen kregen we te horen dat we eerst bij een bank moesten gaan betalen. Je raadt het al: daar doen niet alle banken aan. Maar dat staat niet buiten vermeld, daar kom je pas achter als je aan de beurt bent. Uiteindelijk een bank gevonden die dat wel deed, maar daar was de wachtrij dan ook vijf keer zo lang.

Terug bij het kantoor nog anderhalf uur op onze beurt moeten wachten (waarom zou je meer loketten open doen?), maar uiteindelijk hebben we dan toch ons NIE nummer. Uiteraard was het SS.NN. kantoor al dicht, dus hopen dat we binnenkort een doordeweekse dag vrij kunnen krijgen om het allemaal te regelen.

Ik ben diezelfde dag nog langs het beroemde Real Madrid stadion geweest: Estadio Santiago Bernabeu. Wat een enorm, kolossaal ding zo midden in de stad. Het is maar vijf minuutjes lopen vanaf mijn hotel, dus ik ben nog iets verder gelopen: de Calle Oriense is de dichstbijzijnde winkelstraat met niet alleen mijn gewilde Vodafone winkel (joepie, ik heb een Spaans telefoonnummer bemachtigd!), maar ook een H&M, Zara, Mango en... de HEMA! Voor het idee een rondje door de winkel gelopen, het lag er al vol met pepernoten. De beroemde rookworst heb ik niet gespot, maar die heb ik misschien gemist.

Op de weg terug naar het hotel hoorde ik voor het eerst in deze stad 'Que hermosa que eres' naar me geroepen worden, ik geloof dat ik nu echt mijn vuurdoop voor Madrid heb gehad ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Madrid

Emigreren naar Madrid...

Recente Reisverslagen:

23 November 2015

Alweer mijn derde maand in Madrid…

05 September 2015

Sightseeing in Madrid

04 September 2015

Mijn eerste dag in Madrid
Nicole

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 3338

Voorgaande reizen:

03 September 2015 - 01 September 2015

Madrid

Landen bezocht: